Weer update - Reisverslag uit Ágios Nikólaos, Griekenland van carolinevandiest - WaarBenJij.nu Weer update - Reisverslag uit Ágios Nikólaos, Griekenland van carolinevandiest - WaarBenJij.nu

Weer update

Door: Caroline

22 Mei 2012 | Griekenland, Ágios Nikólaos

Maandag en dinsdag
Ons lichtgewicht aluminium wasrek, dat op het terras stond, zocht laagvliegend het dal op. Hopelijk zonder gewonden te maken. De enorme parasol van de buren is in hun zwembad beland. Uit voorzorg haalden we de ligbedden maar binnen en de parasol uit zijn voet. De storm loeide om onze robuuste villa. Jimny jeep stond vervaarlijk te schommelen op de oprit.
Momenteel (half acht 's ochtens) is het redelijk rustig buiten, al is er ook voor vandaag weer een stevige bries voorspeld: windkracht 7. Minas heeft, heel optimistisch, de parasol alweer in zijn standaard gezet voor ons. Kan vandaag ook prima dienen als paraplu overigens: het miezert en het is danig afgekoeld. Agios is bijna verdwenen in de mist. De bergen zijn eveneens onzichtbaar. Vamos revisited?
Wat de regen wel meebrengt is dat het heerlijk ruikt buiten. Een schrale troost.

Op het weer blijft geen peil te trekken. Was het vanochtend nog compleet bewolkt en lag Agios verscholen in een dikke mist, inmiddels is het zonnig genoeg om bij het zwembad te liggen. Dat er overigens ook voor het eerst sinds we hier zijn aanlokkelijk uitziet. Gister is er nog zeker 5 cm uitgewaaid, vanochtend is het weer vol geregend en nu blinkt het in de zon als een blauwe diamant. Hier en daar drijven nog bladeren die erin zijn gejaagd door de storm, ze maken schaduwen op de bodem met het kleine azuurblauwe mozaïk.

Al met al ziet het er veelbelovend uit voor vandaag (dinsdag). Ook de 'beloofde' windkracht 7 heeft zich nog niet gemeld. Gelukkig maar, want de planten lijken het pak slaag van gister nog niet te boven. Takken en bladeren zijn nog strak voorover gekamd lijkt het wel. Al heeft de geranium niet één van zijn dode bloemetjes losgelaten in al dat geweld. Wonderlijk.

• 24 Mei 2012 - 19:59

Liesbeth :

Kom als een haas terug want hier is het Griekse weer aangeland... maak ik een aubergine stoofje en kan Peet mooi een zirtaki achtig dingetje dansen en hoppa!
    Agios a Hollandesi!

Geniet nog even met lovs +++