In vogelvlucht... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van carolinevandiest - WaarBenJij.nu In vogelvlucht... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van carolinevandiest - WaarBenJij.nu

In vogelvlucht...

Door: Peter

02 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

(Dit beknopte verslag hebben we geschreven terwijl we wachten op de luchthaven. Voor het uitgebreide verslag van San Francisco, zie 'Van Bay naar Bye')

Voor diegenen die de verslagen te lang vonden of gewoon geen zin had om ze te lezen, maar ons toch de indruk wil geven oprecht geinteresseerd te zijn in onze belevenissen, hierbij de vakantie in vogelvlucht...

Vlucht Amsterdam-Los Angeles, California - 'A breeze' in onze Comfort Zone stoelen (en dan ook nog één vrij naast ons!)

Los Angeles, California - Mochten auto kiezen! Werd natuurlijk een Ford Mustang. Rijden niet half zo spannend als voorgesteld. Naar hotel met de TomTom een eitje. Brede wegen en rustig rijgedrag van weggebruikers draagt bij aan de feestvreugde. Hollywood goeie uitvalsbasis voor tripje door Beverly Hills, Malibu en Venice. Bioscoopje gepakt en op de set van Friends bij Warner Bros op de beroemde sofa plaatsgenomen voor een fotomomentje.

Kingman - functionele stop, want in één keer naar de Grand Canyon was te ver. Het rijden in de Mustang bevalt prima, het landschap verveelt geen moment en de wegen zijn goed en rustig. Santa Fe Railway Express denderd al fluitend door de stad langs de Route 66.

Grand Canyon - Prachtige kijkdoos. Is dit echt? Airborne met heli een begrijpelijk hoogtepunt. Ook jeepsafari top.

Monument Valley - Onwaarschijnlijk mooi. En dat uitzicht dan ook nog direct vanaf ons terras. Het rijden door het landschap van de staat Utah is een feestje met al die buitenaardse rotsformaties van Navajo zandsteen, die elke seconde van tint lijken te veranderen.

Page, Arizona - Alweer schitterende route. Eindelijk bbq-en! Tripje op het koele water van de Colorado rivier.

Bryce, Utah - Klimaatachtbaan met prachtig landschap. Utah Prairie Dogs!! Geweldige fotomodellen. Ook veel Mule Deer gezien. Goed voor veel Big Smiles.

Zion, Utah - Slechts 1 nachtje. Wildlife en de rivier de Virgin betoveren ons.

Las Vegas, Nevada - Geweldige stad, zelfs Caroline had best een nachtje langer willen blijven. Elvis show spettert, net als de fonteinen bij de Bellagio. Gokwinst maar liefst $ 1,25. Temperatuur wellicht wat aan de hoge kant met 43 graden...

Bishop, California - Functionele stop. Lekker gegeten bij Whiskey Creek. Begin een bakkerij, dan loop je binnen hier (ze verkochten er ook AH mini stroopwafels by the way).

Mammoth Lakes, California - Temperatuur eind omlaag naar 15 graden. Met de voeten in de sneeuw en lang leve de après-ski. Misrekening met tijd, dus geen 2 nachtjes, maar slechts eentje.

Yosemite, California - Binnenkomend over de slingerende weg van de oost ingang en door de tunnel. Veel gelopen en gefietst. Alweer betoverend landschap, ditmaal met donderend geraas van watervallen en rivieren van smeltwater. Uitstapje naar het ziekenhuis van Mariposa ivm allergiebulten en jeuk...

Carmel-by-the-sea, California - Pittoresk dorpje aan de kust. Zeeleeuwen, pelicanen, aalscholvers en andere rijke stinkerds. Prachtige kustlijn. 17 mile drive was mooi, maar 16 mijl te lang...

Santa Cruz, California - Meer Santa Douche bij aankomst, ons ondanks dat goed vermaakt in de stromende regen. Onder andere in de Carrousel op de Boardwalk. Volgende dag weer mooi weer en zeeleeuwen bij de pier! Hoi!

San Francisco, California - Kustweg gevolgd (Highway 1), zodat we zolang mogelijk kunnen genieten van de oceaan. Bij aankomst in Frisco auto ingeleverd, parkeren toch te lastig en te duur en alle straten éénrichtingsverkeer. Hotel lekker centraal. Eerste dag veel gelopen, tweede dag openbaar vervoer (en toch nog veel gelopen). Enigszins afgesleten, we komen minstens 15 centimeter korter terug.

Amerika - Voor herhaling vatbaar! Prachtig land. Soms wou je dat de afstanden langer waren :), want het is heerlijk door al dat moois te mogen rijden. Uitstekende voorzieningen, buitengewoon vriendelijke mensen die je graag helpen of gewoon 'out of the blue' een praatje maken. Ook Caroline is verkocht... volgende keer de oostkus, de zuidkust of het noorden?

• 02 Juli 2011 - 21:24

Karin De Vré:

Geweldig, geweldig, geweldig oftewel in 1 woord geweldig ! Wat een reis, ik krijg er kriebels van zeker nu ik de 1ste stap gezet heb.
    grtjs, Karin

• 03 Juli 2011 - 08:37

Babette:

Zijn er al nieuwe plannen? ;-)

• 04 Juli 2011 - 13:42

Monique:

naar montana, rijden door de uitgestrekte eindeloze wuivende graanvelden met verlaten huizen Yammie!