Hong Kong is welles nietes - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van carolinevandiest - WaarBenJij.nu Hong Kong is welles nietes - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van carolinevandiest - WaarBenJij.nu

Hong Kong is welles nietes

Door: Peter/Caroline

31 Januari 2009 | Hong Kong, Kowloon

Voor wie werk in overvloed heeft is vakantie een schaars goed. Schaarste dwingt je tot het maken van keuzes. Wat doe ik wel, wat doe ik niet? Zo gingen wij donderdag wel naar Hong Kong Island maar niet naar Victoria Peak. Tegen de tijd dat we de tram naar boven immers gevonden hadden, was de bewolking twee kilometer gezakt en de rij wachtende 2 kilometer lang. Na nog wat slenteren van winkelcentrum naar winkelcentrum door Central hebben we een uitgebreid bezoek gebracht aan Honk Kong Park. Een oase van rust in de verkeerschaos die hier heerst. Na tal van mooie vogeltjes en visjes doorgelopen naar Wan Chai. Het bezoek aan Mes Amis en America was een belofte aan Wim, die we wel in moesten willigen. Hij had dan ook geen woord teveel gezegd. Gelegen tussen sexpaleizen en winkels is het inderdaad goed toeven aan een tafeltje aldaar en het eten in America was inderdaad top.

Na wederom een onrustig nachtje - jetleg gaat langer mee dan je wilt - afgereisd naar Lantau. Een eiland voor natuurschoon voor de kust van HK. Met boot en bus op het hoogste punt aangekomen en na een bezoek aan de 23 meter hoge boedha met de kabelbaan weer naar beneden naar het volgende plaatsje. Eten was dit keer even goed als simpel in een van de vele foodcourts in een winkelcentrum.
Op huis aan en naar bed voor 'even' maar dat werd een hele nacht!

Vanmorgen vroeg op en alsnog Victoria Peak bezocht: mooi weer, geen rij! Fantastisch uitzicht. uiteindelijk toch maar niet naar Macau maar naar Ocean Park. Wij en 1 miljoen anderen...

Omwille van de wachtenden achter ons moet het verslag dit keer ultra kort. Vanavond ons galgenmaal in HK en morgenvroeg naar Hanoi.

groetjes vanaf ons toetsenbord!

Caroline en Peter